ПРИЙОМИ МАНІПУЛЯЦІЇ співрозмовником

ПРИЙОМИ МАНІПУЛЯЦІЇ співрозмовникомСкладно повірити, але маніпуляція оточує нас практично щодня. «Якщо ти з’їси суп, отримаєш солодке», – так мама каже своєму чаду. Така дрібна маніпуляція родом з нашого дитинства, всі через неї проходили, і на всіх вона діяла беззастережно.

Прийоми маніпуляції співрозмовником

1. Реклама говорить: Асоціація стоматологів рекомендує, візажист Катя Іванова (ім’я вигадане) радить і т.д. ми віримо радам, ми їм слідуємо, довіряємо і передаємо іншим людям. Це діє не тільки щодо реклами, але і в звичайному спілкуванні між людьми. Прийом маніпуляції співрозмовником – використання авторитету.

2. У кожної людини є свій певний авторитет або просто людина, якій він довіряє більше за інших, навіть боїться. Образ авторитету можна використовувати як прийом маніпуляції співрозмовником. Наприклад, з розмови студентів: «Я спілкувалася з лектором з літератури, і він сказав, що в тебе найгірша робота», – каже мама синові, щоб підвищити його успішність з предмету. Розмова з лектором може бути абсолютно вигаданим, але це працює: людину зачіпає, підстьобує і спрацьовує бажання довести зворотне.

3. Порівняння – цей прийом маніпуляції практично використовується кожен день. Іноді так часто, що його дію на собі ми навіть не аналізуємо і не помічаємо. «Конкуренти молодці, такий проект зробили. Не те, що ви! І за що я вам тільки гроші плачу. Щоб через тиждень на столі лежав проект краще, ніж у конкурентів! », – Каже шеф відділу реклами. Всі установка дана – краще, ніж у інших. Порівняння спрацювало: ніхто не намагається зробити схожий або ідентичний, всі взялися робити краще. «Льоша краще цілується, ніж Саша», – одна подруга скаржиться іншій. Або дає «пораду»: «У синьому платті ти виглядала набагато худіше». І ви скажіть, що порівняння не працюють? Ще як!

Прийоми маніпуляції співрозмовником

4. Пам’ятаєте, як у фільмі: «Службовий роман» все задобрювали секретаря: шоколадка і пара компліментів. Відмінний прийом маніпуляції – лестощі. Її приємно слухати навіть тоді, коли вона надто з перебором. Зробіть комплімент продавцеві на рахунок зачіски і будьте впевнені, що самий стиглий і смачний кавун буде вашим. Така маніпуляція діє не тільки на жінок і на чоловіків теж. Легкий невимушений комплімент чоловічій статі і можете розраховувати на позитивний результат.

5. Ви помічали, що часом нам приємно спілкуватися з людьми, у яких з вами певні подібності: дата народження в один день, місяць або рік, таке ім’я, професія, машина, косметика. Крім того, що ми в своєму житті постійно прагнемо в індивідуальності, нам приємно усвідомлювати, що є хтось схожий на нас (у цьому випадку саме в такій послідовності і не навпаки – «я на нього схожий»). Маніпулювати співрозмовником можна застосовуючи прийом дзеркало. Його використовують намір, щоб розташувати людину до себе, його поведінка, певні звички починають копіювати. Маніпулятор може навіть складати якісь факти зі своєї біографії аби бути схожим на співрозмовника.

6. Люди, які мають великий досвід спілкування з різними людьми, знають, що виправляти співрозмовника ні в якому разі не можна. Це означатиме, що ви ставите під сумнів те, що він говорить.

7. Хороший маніпулятивний прийом, коли людину (навіть не знайомого) називають не по імені, а, наприклад, словосполученням «хороший друг», «приятель». Людина думає, що його записала вже в друзі і природно готовий зробити практично все, про що його попросять.

Прийоми маніпуляції використовуються не тільки на роботі, щоб отримати схвалення, посаду і здійснити інші цілі. Вони зустрічаються в повсякденному житті, у спілкуванні з друзями і близькими: «Помий посуд, а я замість тебе вигуляю собаку», «О, ми з вами дуже схожі, навіть день народження в один день», «Все-таки мама пече пироги краще , ніж ти », – і з цим ми стикаємося по кілька разів на день. Парадокс, але це діє.

Прийоми маніпуляції співрозмовником

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>