12 порад, які Вам не дадуть в школі! Як треба жити

1 . У професії шкільного вчителя немає рівно нічого святого. Звичайно , серед вчителів багато хороших людей – як і серед , скажімо , водіїв автобусів. Однак трапляються серед педагогів і першорядні покидьки , які зривають на дітях свої важкі неврози . Ще більше серед вчителів ледарів , невдах по життю , які колись вступили до педвуз виключно через те , що туди брали всіх підряд , а тепер змушені працювати в школі через нездатність до якого-небудь іншому труду.

До старших класів школярі зазвичай це розуміють і … роблять серйозну помилку , починаючи зневажати своїх вчителів .

Так робити не можна. Вчителів треба неодмінно поважати. Тому що людина – соціальна тварина , і ефективність його навчання падає в рази , коли йому доводиться вчитися у нізкорангових особини. Таким чином , якщо школяр не поважатиме свого вчителя , йому буде неймовірно складно переймати від нього знання .

2 . Дорослі не так повільно навчаються , як це намагаються представити в своїх моралізаторських повчаннях педагоги. Теза « не навчишся зараз , не навчишся ніколи» в корені невірний . Грубо можна сказати , що матеріал , який у 10 років можна засвоїти за годину , в 30 років можна засвоїти за 2 години , а в 70 років – за чотири години.

Як бачите , не така вже велика різниця , якщо врахувати , що у дорослої людини є маса переваг перед дитиною в плані організації процесу навчання: починаючи від можливості більш розумно витрачати час і вибирати собі найбільш адекватних вчителів .

Власне , головна проблема при навчанні дорослих полягає не в тому , що дорослий повільніше розуміє , а в тому , що закінчив школу людина зазвичай відчуває глибоку відразу до самого процесу навчання.

3 . Не потрібно намагатися відразу робити все ідеально. Краще вивчитися абияк , чому не вивчитися зовсім. Наприклад , якщо ви будете говорити іноземною мовою з жахливим акцентом і безглуздими помилками , у вас буде маса можливостей відшліфувати свої навички під час практики . Якщо ж ви спробуєте відразу почати говорити як англійська королева і не впораєтеся з непосильним навантаженням , ніякої практики у вас не буде зовсім.

І тоді ви не тільки залишитеся безязичним , а й отримаєте серйозну психологічну травму , через яку вам буде значно важче повторно вивчати мову в дорослому віці.

4 . Скільки-небудь складний матеріал в сучасних школах не дають , вся шкільна програма дуже легка для освоєння. Це означає , що сильно відстати зовсім неможливо : навіть якщо ви протягом довгих років ігнорували неприємний вам предмет , декількох занять з репетитором і дещиці старанності зазвичай вистачає , щоб наздогнати і перегнати клас .

Причина « нездатності » до якого-небудь предмету майже завжди є суто психологічної : школяр не хоче займатися , скажімо , фізикою , відстає з предмета, а потім ще сильніше ненавидить фізику через те , що відстав .

До речі , непоганим способом зарядитися енергією для навчання є читання художньої літератури з потрібного предмету . Наприклад , історичних романів , якщо потрібний вам предмет – це історія.

5 . Коли вчитель говорить , що у вас є здібності до якогось предмета , з великою часткою ймовірності він правий. Коли вчитель говорить , що у вас немає здібностей до якогось предмета , він майже напевно бреше. Визначити ваші здібності «на око » досить складно : навіть коли мова йде про такий здавалося б очевидною речі як здібності до певного виду спорту.

Особливо остерігайтеся різного роду запрошених авторитетів , які будуть оглядати вас 3 хвилини , а потім виносити свій вердикт: ці панове люблять тролі школярів голослівними судженнями в дусі « ніколи не займайтеся музикою , вам ведмідь на вухо наступив ».

6 . Роль колективу серйозно перебільшена. Дні народження , компанії , тусовки , п’янки і тому подібні розваги абсолютно необов’язкові в дорослому житті. У дорослому житті ви зможете самі вибирати – з ким спілкуватися і наскільки близько . Якщо ви будете хорошим фахівцем , вас любитимуть і радувати грошима незалежно від вашої близькості до колективу .

7 . З кожного питання є як мінімум дві думки . Винятки дуже рідкісні , і відносяться здебільшого до найбільш точним наукам начебто фізики і математики . Таким чином , викладені вам вчителями « факти» є не більш ніж однієї з точок зору , яка , можливо , застаріє через 10 років , а можливо – застаріла вже 10 років тому.

Більше того , якщо ви не будете упертим фанатиком , ви постійно будете в міру роздумів і надходження нової інформації коригувати свій погляд на світ : часто , на 180 градусів.

До речі , іноді така зміна курсу закладена прямо в шкільну програму. Спочатку вам говорять , що не можна віднімати з меншого більше. Потім забороняють ділити на нуль . А ще трохи пізніше виявляється , що можна навіть видобувати квадратні корені з від’ємних чисел …

Загалом, пам’ятайте , що практично по будь-якого питання можна знайти дві переконливих протилежних точки зору – вибрати з яких єдино вірну часто просто неможливо .

8 . Вчитися цікавого вам справі легко і приємно. Якщо вам нецікаво вчитися якомусь предмета в школі , значить , щось не так. Чи ви вважаєте цей предмет непотрібним , або навчання поставлено погано.

Важливо розуміти це , щоб не поставити хрест на навчанні після школи чи інституту . Ваш успіх в житті майже не залежить від ваших шкільних досягнень , але дуже сильно залежить від вашої звички вчитися вже в дорослому віці.

9 . Після закінчення школи ви здивуєтеся , наскільки глибоко всім байдужі оцінки у вашому атестаті . Вони трохи допоможуть (або завадять ) вам при вступі до вузу , і на цьому їх роль буде повністю завершена.

Втім , те ж саме відноситься і до вузу: при вступі на роботу зазвичай запитують наявність вищої , рідше – наявність профільної вищої , вкрай рідко – наявність хороших оцінок.

Взагалі , цінність формальної освіти неймовірно завищена. У той час як знання і навички справді дуже важливі , кількість відсиділи за партою років навряд чи принесе вам порівнянну з вартістю витраченого часу користь.

10 . У дорослому житті набагато більше свободи , ніж у школі . Наприклад , ви зможете самі вибирати в скільки вам прокидатися і чим займатися під час робочого дня. Шкільний розпорядок куди як більше схожий на перебування в армії чи в тюрмі , ніж на реальне життя .

11 . Не слухайте вчителів , коли вони будуть давати вам життєві поради . Ви ж не хочете стати таким же як вони?

Плануйте своє життя самостійно : без оглядки на авторитетні думки й безглузді традиції.

12 . Поділ на класи призначено винятково для зручності зберігання дітей протягом робочого дня. Насправді , вік не має особливого значення для навчання і роботи . Школяр цілком здатний на яке-небудь доросле досягнення – на кшталт створення комп’ютерної гри , музичної п’єси або фантастичного роману.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>